5 Αυγ 2008

"δε βρέθηκε η αλήθεια"

Στις ήσυχες μέρες του Αυγούστου
κάθε πρωί
ακούω να με καλεί
φωνή ζεστή
του ραδιοφώνου
συμπλήρωμα του χρόνου.
Κι αυτή κυλάει μέσα μου
σαν μια ρωγμή του ονείρου.

Κάθε τραγούδι
που ηχεί
μες στο δωμάτιο
έχει δικούς μου στίχους
που γράφονται στους τοίχους
εκείνη τη στιγμή.
Καθώς ακούω τη μουσική χωρίς φωνή
και μου ’γινε συνήθεια.

Μες στις ζεστές νύχτες του Αυγούστου
το φως στο δρόμο οπλίζεται
και η ψυχή μου αδειάζει
το σώμα μου ερεθίζεται
το σπίτι ξεθωριάζει.

Και κείνη και κείνη φωτεινή γραφή
στο αντικρινό παράθυρο
με τα γυμνά της στήθια
και τούτη η μέρα χάθηκε
δε βρέθηκε η αλήθεια.

«Ήσυχες μέρες του Αυγούστου»
και «Ζεστές νύχτες του Αυγούστου»… Δύο τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι, σε δικούς του στίχους, για τις κινηματογραφικές «Ήσυχες μέρες του Αυγούστου» του Παντελή Βούλγαρη, με πρωταγωνιστές το Θανάση Βέγγο, την Αλέκα Παΐζη, τη Χρυσούλα Διαβάτη, τη Θέμιδα Μπαζάκα, την Ειρήνη Ιγγλέση και τον Αλέκο Ουδινότη.
Τα παραπάνω τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι (μαζί με ένα ακόμα, το «Μικραίνει το φεγγάρι», σε στίχους του Νίκου Γκάτσου) θα τα βρείτε στο δίσκο της Νένας Βενετσάνου «Η Νένα Βενετσάνου τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι», που κυκλοφόρησε από το «Σείριο» το 1998.

Δεν υπάρχουν σχόλια: