13 Ιουλ 2009

«Μια θάλασσα μικρή»


Μια θάλασσα μικρή
μια θάλασσα μικρή
είναι το καλοκαίρι μου
ο έρωτάς μου, ο πόνος μου…

Οι πρώτοι στίχοι του Διονύση Σαββόπουλου από το τραγούδι του για «Μια θάλασσα μικρή»... Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε δίσκο 45 στροφών λίγο πριν από το «Φορτηγό», τον πρώτο μεγάλο δίσκο του τραγουδοποιού, εν έτει 1966.
Λίγα χρόνια αργότερα, με ελαφρώς αλλαγμένους στίχους, ο Σαββόπουλος ξανατραγούδησε τη «Θάλασσα» στο δίσκο του «Δέκα χρόνια κομμάτια» (1975), ενώ το 1978 η Τάνια Τσανακλίδου συμπεριέλαβε το τραγούδι στον πρώτο της προσωπικό δίσκο: Με τίτλο το όνομά της και με δέκα τραγούδια διαφόρων συνθετών και στιχουργών, ανάμεσά τους και ο Σταμάτης Κραουνάκης με το πρώτο - πρώτο του τραγούδι, το «Επεισόδιο». Εκεί και ο γιουροβιζιονικός «Τσάρλι Τσάπλιν» σε μουσική του Σάκη Τσιλίκη και στίχους του Γιάννη Ξανθούλη.

Μια θάλασσα μικρή
στα δυο σου μάτια φέγγει
κάθε πρωί.

Μια θάλασσα μικρή
στο δάκρυ, στο τραγούδι,
στο κάθε σου φιλί.
Μια θάλασσα μικρή.

Μια στάμνα στη γωνιά
μια στάμνα στη γωνιά
ήσουν εσύ κι η στάμνα μου
για ένα καλοκαίρι.
Μια δίψα, μια φωτιά.

Με το Διονύση Σαββόπουλο και το Μάνο Χατζιδάκι στο πιάνο, βρίσκουμε τη σαββοπουλική «Θάλασσα μικρή», ηχογραφημένη live, στο δίσκο «Ο κύριος Σαββόπουλος ευχαριστεί τον κύριο Χατζιδάκι και θα ’ρθει οπωσδήποτε». Κυκλοφόρησε από το «Σείριο» το 1988 και περιέχει αποσπάσματα από μια σειρά εμφανίσεων του Διονύση Σαββόπουλου στο αστρικό σπίτι του Μάνου Χατζιδάκι.
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1998, σ’ ένα δισκογραφικό tribute στο Διονύση Σαββόπουλο, με τον τίτλο «Τραγούδια έγραψα για φίλους», το τραγούδι «Μια θάλασσα μικρή» ηχογραφήθηκε από τον Γιάννη Κότσιρα σε ενορχήστρωση του Νίκου Αντύπα.
Στην εν λόγω έκδοση γνωστοί ερμηνευτές, τραγουδοποιοί και συγκροτήματα –Αλεξίου, Πρωτοψάλτη, Κότσιρας, Πάριος, Τσαλιγοπούλου, Πορτοκάλογλου, Μαχαιρίτσας, Δεληβοριάς, Υπόγεια Ρεύματα, Active Member– ηχογράφησαν εκ νέου μερικές από τις μεγάλες επιτυχίες του Σαββόπουλου σε καινούργιες διασκευές.

Σε τραγουδούσα εγώ
σαν τις χορδές του ανέμου
στα μαύρα σου μαλλιά.

Σ’ ακολουθούσα εγώ
σαν το μικρό χορτάρι
τον κρύο άνεμο.
Σ’ ακολουθούσα εγώ.

Μια θάλασσα μικρή
σε καλωσόρισε
σε πικραποχαιρέτησε
σε περιμένει.
Μια θάλασσα μικρή.

Δεν υπάρχουν σχόλια: